torsdag 17 januari 2008

Say hello to my little friend


Vad gör man?

I morse fann min faster denna lilla krabat i trädgården. Under natten har någon slängt den över staketet och lämnat henne åt sitt öde på vår tomt. Snabbt hittade vi en låda en filt och en skål med mjölk. Hon är så liten, mindre en min underarm. Jag ringde två olika vänner härnere, båda veterinärer. Den ene kommer hem till mig ikväll, han är specielist på hundar och katter. Om jag fick välja skulle jag ta med hunden till Sverige, men karantän reglerna skulle ta koll på henne inom några månader.
Vi håller henne i lådan utanför huset eftersom hon har loppor. Isabella fick syn på henne och är helt förtjust, samma sak med Ofelia som stod och pratade goja med valpen i flera minuter.
Någon som vill ha lilla snövit?

Inga kommentarer: