tisdag 22 januari 2008

Akuten för mig idag

Min faster Patricia följde mig till akuten i Viña idag. I söndags då vi var i Botaniska trädgården blev jag stucken i benet av ett bi. Det gjorde fruktanvärt ont. En liten röd fläck på framsidan av benet förvandlades snabbt till en stor svullnad i alarmerande röda färger. Benet pulserade. Smärtan och mystiska kramper i benet fick mig att åka till sjukhuset idag för att bli undersökt. En läkare tittade på mitt svullna och röda ben och konstaterade sedan att jag inte hade blivit biten av någon av de två livsfarliga spindel sorter som finns här i Chile (svarta änkan och hörnspindeln). Såret var infekterad. Nu går jag på antibiotika och mår redan lite bättre.

2 kommentarer:

AOR sa...

pobre! Eres alergica?

Anonym sa...

en realidad nunca he sido alérgica a nada. Al parecer al picarme el bicho entro algo y se infectó. pero ya estoy mucho mejor ;-)thanks